Zwangerschapsgerelateerde klachten

Ervaar jij pijn in en rondom het bekken tijdens je zwangerschap? Heb je bijvoorbeeld last van je schaambot, stuitje, benen of rug? En worden deze klachten al erger bij lichte inspanning of bewegen? De oefentherapeut van Fysio In Huis kan hierbij helpen!

Tijdens de zwangerschap en hierna gebeurt er veel met je lichaam. Je lijf wordt anders en zwaarder belast. Er kunnen pijnklachten en ongemakken ontstaan zoals startpijn, pijn in de lage rug en rondom het bekken. Hierdoor kan het staan, lopen, traplopen, zitten en weer opstaan moeilijker worden en een behoorlijke belemmering vormen.

De oefentherapeut leert u:

• Houdingen en bewegingen van het dagelijkse leven;
  • Onderhouden van je spierkracht en conditie;
  • Oefeningen ter voorkoming van mogelijke rug- of bekkenklachten;
  • Voldoende rust gedurende dag.

Bij Fysio In Huis begrijpen we dat elke zwangerschap uniek is en dat iedere vrouw andere behoeften heeft. Daarom bieden we persoonlijke begeleiding op maat, afgestemd op jouw specifieke situatie en wensen. Of je nu op zoek bent naar verlichting van specifieke klachten, algemene ondersteuning wilt bij het omgaan met de fysieke veranderingen, of advies nodig hebt over het behouden van een actieve levensstijl tijdens de zwangerschap, onze oefentherapeut staat voor je klaar met deskundige
zorg en empathie.

Onze oefentherapeut staat klaar om je te begeleiden naar een comfortabele zwangerschap en een soepele overgang naar het leven na de bevalling. Samen werken we aan het verlichten van je klachten en het versterken van je lichaam, zodat je vol vertrouwen kunt genieten van deze bijzondere tijd.

Je kan je eenvoudig aanmelden via ons contactformulier: Klik hier!

“Oefentherapie voor zwangeren: een krachtige ondersteuning voor een prettige en comfortabele zwangerschap.”